domingo, 31 de outubro de 2010

Ask California DMV to Investigate Transphobic incident

Amber Yust, a transgender woman living in San Francisco, went to San Francisco's DMV to get her name changed on her driver's license. She had a court ordered name change and was easily able to get a new driver's license with her new name.

But her interactions with the DMV didn't stop there. The employee who had processed her name change wasn't happy that he had helped a transgender person. So he took Yust's personal information from the DMV office, and mailed a letter to her home, calling her an abomination, telling her she was going to hell and that she had made a very evil decision. The letter came complete with quotes from the Bible.

"I was shocked to receive this letter from the person who processed my paperwork at the DMV," said Amber. "I would never have expected that a DMV employee could use information from my name change application to reach out and personally attack me. This has been a traumatic experience for me and I want to ensure that nothing like this happens to anyone else."

Demand that the California DMV investigate this incident, and hold accountable any employees who breached confidentiality and/or harassed California residents. This type of behavior should be inexcusable for any employee, let alone one who works for the state.

in:

http://www.change.org/petitions/view/ask_california_dmv_to_investigate_transphobic_incident#



Em S. Francisco, Califórnia, nos EUA, Amber Yust uma mulher transgénera dirigiu-se à DMV (Department of Motor Vehicles) - o equivalente à DGV, aqui em Portugal-, para mudar o nome na sua carta de condução. Levava uma ordem do tribunal com a autorização para a mudança de nome nos documentos, por isso foi fácil conseguir essa alteração.

Contudo, o funcionário que a atendeu utilizou informações pessoais sobre ela, que constavam no formulário que preencheu, nomeadamente a sua morada, e enviou-lhe uma carta de ódio (chamando-lhe "abominação", que "ela iria para o inferno", que "tomou uma decisão muito má", ...). Essa carta continha inteiramente citações da Bíblia.

Uma situação destas é totalmente inadmissível, um funcionário de uma instituição estatal usar informações pessoais das pessoas que se dirigem a esse serviço, para as atacar pessoalmente, e neste caso, enviar-lhe uma carta de ódio.

No site change.org, onde esta situação foi noticiada está a decorrer uma petição, para que a DMV da Califórnia (a instituição onde aconteceu este incidente) investigue este caso, para que uma situação assim não se volte a repetir. (link da notícia e a petição acima).

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